משלחת 2017

סיכום מסע הייטק היי-סוכות 2017

סיכום מסע הייטק היי-סוכות 2017

סיכום היום הראשון – יום א- 8.10

טלי

  • ביה”ס צ’רטר – ניהול עצמי של ביה”ס והרשת: כולל שעות, איזה מקצועות ילמדו, מתי היום מתחיל ונגמר, כמה שעות הוראה ביום וכו’
  • מורים מנהלים תקציב משלהם
  • למורים אין קביעות
  • ביה”ס הוקם לפני 17 שנים
  • ​Fall​ ​Residency​- תקציר של מה HTH מציעים מהשיעורים ועד להכשרת המורים
    לשאול את הילדים עד כמה הם מרגישים שהפרויקט עליו עובדים רלוונטי לעולמם- הכיתות מאוד פתוחות והפתיחות הזו באה לידי ביטוי בהבנה של התלמידים מהם עושים
  • קורסי הכשרת מורים ותואר שני – שיחה עם ג’ני ושרה ברנס – איך משנים תפיסת מורה שצמח בחינוך ציבורי ואיך שינוי שיגרות מתקיימות (איך אוספים שיעורי בית, איך מחלקים את המשימות בכיתה) + שילוב מלא של התלמידים- הנגשה מלאה של חומרי הלמידה גם לתלמידי החינוך המיוחד
  • חיבורים לקהילה – פרויקטים חברתיים עם אוכלוסיית מהגרים

רנדי

כילד לא למד והיום מורה בביה”ס- הבין שמערכת החינוך האמריקאית לא עובדת עבור הרבה הילדים ורצה לפעול עבור אלו שזה לא עובד להם או שנושרים. הדגש הוא על הילדים ומה לעשות עבורם

סיכום היום השני – יום ב’- 9.10

 רנדי- מבנה ארגוני

ביה”ס בו אנו נמצאים נמצא ב- North County

יש 3 ביה”ס כאן מתוך 13. כולם בסן דייגו.

  •  (Chula Vista (2007
  •  (North County (2007
  • (Point Luma (2000

הדגש המרכזי בבתי הספר
Inspiration not replication

העיקרון הנ”ל בנוי מ- 4 עקרונות:

  1. Equity – שיוויון וצדק
    • יש להם Zip code משלהם- כדי לוודא שביה”ס משלב תלמידים מאזורים שונים
    • אין הפרדה- כל התלמידים מצטיינים וחלשים נמצאים יחד
    • הכוונה שלהם לעודד קבלה לקולג’
  2. פרסונליזציה
    • התלמידים מייצרים פרויקטים בהתאם ליכולתם שלהם. הם לא רואים בתלמיד יושב לבד אל מול מחשב תהליך למידה
    • Advisory
    • The teams
  3. Authentic Work
    • תלמידים עושים התמחות מחוץ לבה”ס שאורכה חודש- 80% מהתלמידים
    • הפרויקטים משרתים את הקהילה
    • תערוכות
    • אין גדרות מסביב לביה”ס- רוצים את העולם שישולב בביה”ס ואת ביה”ס משולב בעולם
  4. Collaboration Design – זהו עקרון נוסף שהוסיפו בשנים האחרונות

סיור-עם תלמידים שגרירים

  • כל שכבה לומדת 4-5 מקצועות חובה והם משתנים בין השנים.
  • כיתות י”א לומדים: ספרדית, ביולוגיה, מתמטיקה והומאניקה (שפה והיסטוריה)
  • כיתות י לומדות ספרדית, הנדסה, מתמטיקה והומאניקה
  • כיתות ט לומדות ספרדית, מדעים, מתמטיקה, הומאניקה
  • כתות ז לומדות שלוש סוגי אומנות: רגילה, דיגיטלית ומייקר
  • כל שיעור מתקיים שעה או שעתיים ביום (יום מתחיל ב 850 עד 1430)
  • המערכת קבועה וחוזרת על עצמה לאורך כל הסמסטר
  • בסמסטר השני יהיו בין יומיים ל 5 של התמחות לבחירתם במשך חודש עד חודשיים
  • הלימודים במרחבים הפתוחים לבחירת המורים- שם התלמידים לומדים בקבוצות (ביה”ס מספק מחשבים)
  • בימי שני וחמישי שיעורי Advisory – מפגש של שעה – בימי שני יותר אקדמי (ש.ב, הכנה לקולג’) בימי חמישי יותר חברתי
  • בימים שלישי, רביעי ושישי שיעור בחירה
  • דוג’ לפרויקט: הכרת האחר ואני בשיעור הנדסה: כל תלמיד צריך להכין timeline כל עצמו – חלק השתמשו בתוכנת Addobe וחלק בנגרות.
  • פרויקט יכול להיות קצר (עד שבועיים) או מספר חודשים והמורים הם אלו שמחליטים על נושא הפרויקט ולו”ז שלו
  • מידע נוסף שנתן מנהל בית הספר
    • פעם בשבוע התלמידים מסיימים שעה מוקדם יותר והצוות נפגש + שעת מפגש בתחילת היום
    • 4 ימי התכנסות מורים בזמן שאין לימודים
    • 120 תלמידים בשכבה.

Restorative Practice – שיח מאחה 

Spencer Gooch, Dean of Students

sgochh@hightechhigh.org

 (דיקאן= סגן מנהל)

Michelle Feldman, Behavioral Health Counselor Supervivor

Michelle.fehlman@cahelp.org

על מה מדובר?

  • מונח מגיע מעולם המשפטי (Restorative Justice)
  • בונה למידה קהילתית חיובית ומצמצם בעיות משמעת
  • פתרון בעיות משותף
  • www.iirp/edv
  • יש הרבה סרטונים בנושא ביו טיוב שעוזרים להבין זאת
  • באתר הנ”ל יש גם דוגמאות לשיעורים
  • בארץ נקרא התחום שיח מאחה- דליה טאובר מקדמת – לחפש ברשת- תומר שלח כרטיסיות שיח לדוגמא
     
    איך זה מתנהל?
  • מטרה ברורה
  • כולל את כל המעורבים שנפגעו
  • נורמות ברורות
  • שפת ה”אני”
  • לכל גורם יש אפשרות להציג את עמדתו
  • ההנחה שאנשים יכולים לעשות שינוי כשהם מרגישים כשאנשים האחראים עליהם מאמינים בהם.
  • מערכת בונה ולא רק מגיבה- יצירת אווירה שבה כולם יודעים מה הדרישות ואיך הדברים יטופלו- המבוגרים והאחראים עובדים אתך על מנת להצליח
  • לא מתוך כפיה אלא מתוך להצטרף  גם אם לא בא לנו

המטרה

Repairing harm & Restoring Relationship לא רק לצמצם את הרוע אלא לפגוע במי שפגע- לחזק ולהחזיר את הקהילתיות וזה שפגע ונפגע יחושו את תמיכת הקהילה

  • עובדים כדי לצמצם את הבעיות לפני שהחלו
  • יש להם פחות השעיות ופחות עבודה סביב זה – לפני היה להם 40 ימי השעיה ל 10 תלמידים. ביה”ס קטן והם רצו לצמצם זאת ושנה שעברה היו 3 ילדים עם 12 ימים. צמצמו בשליש
  • טיפול שכזה שונה מאשר התנצלות
  • זה הופך להיות הדרך בה פועלת הקהילה ויש הרבה מאמץ להגיע ל With- אנחנו יכולים לשנות את האופן בו אנו חיים
  • מדריכים את המורים ותומכים בהם בתהליך ההטמעה
  • לא כולם עדיין חלק מזה- הם עדיין בתהליך הלמידה וההטמעה

Associate Discipline Window

WITHTo
Authoritarian- Redintegrative תלמידים עסוקים הציפיות ברורות סביבת למידה נעימה דוג: הדדליין להיום תלמיד לא מוכן לשאול אותו מה הוא צריך? Collaboration לא בטוח שנוכל לתת לו מה שהוא מבקש (שבוע) אבל יש עבודה יחד התלמידים מרגישים שמבינים אותם Punitive- Authoritarian הרבה חוקים, קונטרול המורה אל מול הכיתה תוצאות: הרבה האשמה, פעילות מתחת לשולחן, לחץ של המורה ושל התלמידים, שביעות רצון נמוכה המורה שבא לכיתה כמו אל מלחמה
FOR Permissive המורה תענה על השאלות עבור התלמידים הרבה תמיכה, פחות שליטה, התלמידים לא מאותגרים קונפליקטים נפתרים בהתחננות והמון הזדמנויות תלמידים מנסים לשבור גבולות קאוטי - תלמידים יאהבו את המורה אך לא בדיעבד לא מאותגרים המורה פחות מסופק כי המטרות שלהם לא נענות NOT Neglectful למידה לא מתקיימת מורה ותלמידים לא מרוצים

מאוזן- תמיכה (Encourage/ Nurture)

מאונך -שליטה (Limit-Setting/ Discipline) 

תפריט נגישות

0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבו.x