אתי חודדי – הסיפור שלי מתחיל באמונה "כי הם יכולים ובענק..."

הסיפור שלי מתחיל בשנות השמונים המוקדמות בשכונת "כפר שלם" (בדרום תל אביב), בת בכורה להוריי מרים וציון, ואחות לנורית וליאת.

משפחתי חוותה אתגרים כלכליים והייתה עסוקה בעיקר בהישרדות, אבי עבד כפועל במפעל מתכת ואמי עבדה כמטפלת בקשישים, שניהם הרעיפו עליי אהבה ותמיכה, גם מול מאבקים כלכליים. בגיל 11 כשאבי פוטר מהעבודה, משפחתי נשענה על קופת האבטלה. האמונה שלהם בי מעולם לא התערערה.

בכיתה ז' ,כשהגעתי לחטיבת ביניים הבנתי בתור תלמידה עם כמה פערים לימודיים הגעתי, הוריי שהיו עסוקים בהישרדות ובטיפול בשתי אחיותיי הקטנות לא היו מודעים לפערים, ולא יכלו לעזור.

ניגשתי לעו"ס של המשפחה וביקשתי עזרה, היא תיווכה אותי עם שתי מורות בפנסיה שהסכימו ללמד אותי בהתנדבות בביתן אחת לשבוע, למרות שהן גרו במרחק 3 אוטובוסים הקפדתי והגעתי בזמן לכל השיעורים. ואני מכירה לשתיהן תודה עד עצם היום הזה.

דוד שלי, דויד רצון, מורה וסגן מנהל היה מגיע אליי או שהייתי נוסעת אליו והוא היה מלמד אותי "שעות מרתוניות" לקראת מבחן. וזה הזמן לומר לך דויד –אתה מקור השראה תודה!

הגעתי לתיכון, הצלחתי לצמצם את הפערים ברוב המקצועות.

בתחילת השנה, בזמן שהמורה נתן פרטים על מועד הבחינה הקובעת את יחידות הלימוד, הוא אפשר לכל תלמיד שרצה עזרה ופרטים נוספים על מנת להצליח במבחן להגיע אליו אחרי השיעור להדרכה פרטנית.

כמובן שנשארתי,

כשהגיע תורי להדרכה הפרטנית הוא אמר לי משפט אחד שנחרט בזיכרוני עד היום: "אין לך סיבה לגשת למבחן, מאחר ואת מתאימה ל 3 יחידות" וקרא לתלמיד הבא.

התגובה הראשונה שלי הייתה בכי, התגובה השנייה מאמץ עילאי לקראת המבחן שנערך שבועיים לאחר מכן. לא אמתח אתכם, התקבלתי ל 4 יחידות, בבגרות בסופו של דבר קיבלתי 83 ובהקבצה הזו גם הכרתי את בעלי.

רגע מכריע היה כאשר הבנתי שאני רוצה להיות עובדת סוציאלית רק כדי לעזור לעוד משפחות, ילדים שגרים בשכונה כמו שלי הזדמנויות להצליח. חמושה בנחישות השקעתי רבות בלימודיי, וסירבתי לכך שמצוקה כלכלית, סביבתית או אפילו צוות חינוכי יעמדו בדרכי.

סיימתי בגרות מלאה בהצטיינות, ולאחר הצבא, למדתי עבודה סוציאלית.

התחתנתי עם לירן , שעזר לי בלימודיי באנגלית בתיכון ונולדה לנו בתנו הבכורה הילה.

עסקתי כעובדת סוציאלית בתחום הקשישים.

להילה היה עיכוב שפתי שהוביל אותה לגן שפתי לחינוך מיוחד, מה שדחף ללמוד על התחום כדי להבטיח שהיא תקבל את התמיכה לה הייתה זקוקה. החוויה הזו עוררה את התשוקה שלי לחינוך מיוחד, והובילה אותי למסלול שלא תוכנן והחלטתי לעשות הסבה ללימודי חינוך מיוחד.

כיום, אני משתמשת בחוסן מחוויותיי, כמורה לחינוך מיוחד בחטיבת הביניים בכתות ז – ט . מטרתי לעזור לתלמידים לפגוש בהצלחה ולחזק את תחושת המסוגלות שלהם להעמיד תמונת עתיד ראויה. 

החזון שלי כמורה הוא להעניק לתלמידים כלים לחיים, לעודד חשיבה ביקורתית ולתמוך בפיתוח כישורים חברתיים. אני מאמינה שבסביבה תומכת, כל תלמיד ותלמידה יכולים להתפתח ולהרגיש שייכות, גם אם יש לו אתגרים מיוחדים סביבתיים ו/או אישיים. מטרתי היא להניע את התלמידים שלי לפעול, ליצור ולהשפיע, תוך חיבור לערכים של סובלנות, אהבה ועשייה חיובית. לכן בעשייה בכיתתי מעבר לתכנים הלימודיים אני משלבת פרויקטים על מנת שתלמידיי יגלו ערך ומשמעות בלמידה ובעיקר יחוו תחושת מסוגלות עצמית.

כאן אני רוצה להודות לעירית מנהלת חטיבת הביניים, ומקס סיוון מנהל ביה"ס השש שנתי (תיכון להיי טק ואומנויות, לשעבר שבח מופת) על האמונה בי ובפרויקטים שאני מובילה עם תלמידי. הגיבוי שלכם מאפשר לי ליצור ולחלום.

להלן מספר דוגמאות של פרוייקטים שבוצעו עם תלמידי החינוך המיוחד:

פרויקט הסוקולנטיים

בגג בית הספר מצוייה חממה, תלמידי הכיתה חקרו על הסוקולנטים, גידלו אותם ופיתחו תוכנית עסקית. בפרויקט זה הצלחנו לשלב יזמות עסקית עם חינוך לאקולוגיה. התלמידים לא רק גידלו צמחים, אלא גם למדו על אחריות, ניהול עסקי וחשיבות של איכות הסביבה לחייהם. בשיא הפרויקט הם ביצעו מכירה גדולה של כ –  300 סוקולנטים עבור חברה שנתנה אותם כשי לעובדיה.

פרויקט "תעבירו את זה הלאה" בניה רובל ז"ל

 בניה רובל ז"ל חייל שנהרג במבצע "צוק איתן". התלמידים ערכו סדנא בעקבות סיפורו של בניה ז"ל, שעיקרו  הפצה ומעגל של מעשים טובים. הפרויקט הזה חשף את התלמידים לערכים של כבוד, זיכרון ונתינה. הם למדו שהמעשים שלהם יכולים להשפיע על אחרים. בשיאו הם פגשו את אמא של רובל ז"ל שהתרגשה מאוד מהפרויקט ובאה לספר עליו לכל השכבה.

פרויקט ערכים - מי אני?

דרך פרויקט זה התלמידים חקרו את עצמם ואת הערכים שמנחים אותם. זה חיזק את הביטחון העצמי שלהם והקנה להם כלים להבין את עצמם טוב יותר. בשיא הפרויקט התלמידים הכינו פוסטר עצמי בעקבות הערך שלהם והאני מאמין שלהם. הפוסטרים הוצגו בתערוכה הבית ספרית. אני מבקשת להזכיר שהכיתה שלי היא כיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל. הצגה של התלמידים בתערוכה מול כל בית הספר הכולל פוסטר המציג את עבודתם, זו חוויה מעצימה התורמת מאוד לביטחון העצמי ולמסוגלות שלהם.

"סיפורי סבא"

פרויקט בין דורי בו התלמידים נפגשו אחת לשבוע עם אזרחים ותיקים, התלמידים ראיינו אותם שמעו את סיפורם והעלו אותם על כתב. הספר "סיפורי סבא" הכיל את כל הסיפורים של הקשישים. החיבור עם הקשישים תרם לתלמידים ולקשישים כאחד, ועזר לפתח ערכים של כבוד, סבלנות ולעזרה לזולת.

"מבצע דוגו"

– פרויקט בעקבות שורד השואה דויד לייטנר ז"ל,  זה היה פרויקט שמחבר בין היסטוריה לערכים אנושיים, והקנה לתלמידים הבנה עמוקה יותר של חשיבות הזיכרון וההיסטוריה.

לסיכום, אני מאמינה שהחינוך הוא כלי לשינוי חברתי וביטוי עצמי. כל תלמיד ותלמידה הם עולם ומלואו, ואני רואה את תפקידי כ"מאפשרת" לתלמידים לפרוח בעזרת חוויות מעשיות, המזמינות לבטא יצירתיות ומבוססות על ערכים חיוביים. אני מאמינה שבאמצעות פרויקטים חינוכיים משמעותיים, ניתן להניע תלמידים לפעול למען שינוי, גם אם מדובר בשינויים קטנים בחיי היומיום שלהם.

בכל אסיפת הורים אני מכריזה שהתלמידים שהגיעו אליי עכשיו הם כמו ילדיי שלי, אני המורה בכיתה שאני רוצה ששלושת ילדיי יפגשו בכיתתם, אני רואה במקצוע שלי שליחות וחובתי בשלוש שנים במהלך החטיבה (אני פסיק קטן בחיים של התלמידים)  להוביל לשינוי משמעותי בתפיסה שלהם את עצמם ובתפיסת חברת הילדים הסובבת אותם. 

התפיסה שהם לא יכולים כי הם לא מהשכונה הנכונה, התפיסה שהם לא יכולים, כי זה מה שאמרו להם, התפיסה שהם לא יכולים כי המשפחה מתמודדת עם אתגרים, התפיסה שהם לא יכולים כי יש להם פערים גדולים מדי אינה מצויה אצלי בלכסיקון.

ובעיקר התפיסה שהם לא יכולים כי ככה!. ולצערי יותר מדי תלמידים שאני פוגשת אימצו זאת ומרגישים כך ואני משקיעה את כל מרצי לשבור את התפיסה הזו ולהוכיח להם ולאחרים, 

כי הם יכולים ובענק!

ואני כאן כדי לצעוק את זה ולוודא את זה!

מפגש של התלמידים עם עדה רובל, אימא של בניה רובל ז"ל. פרויקט "תעביר את זה הלאה"
פרויקט ערכים – "מי אני?"
וואצאפ תודה של דויד לייטנר ז"ל – פרויקט "מבצע דוגו
וואצאפ תודה של דויד לייטנר ז"ל – פרויקט "מבצע דוגו
פרויקט ערכים – "מי אני?"
מפגש של התלמידים עם עדה רובל, אימא של בניה רובל ז"ל. פרויקט "תעביר את זה הלאה"

תגובות

4.3 6 קולות
דירוג מאמר
הירשם
מעוניין בעדכון לגבי
guest
6 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר עם הכי הרבה הצבעות
משובים מוטבעים
לראות את כל התגובות
אורנית
אורנית
5 חודשים לפני

אתי מדהימה ומעוררת השראה!

דוד רצון
דוד רצון
5 חודשים לפני

אין ספק מורה לחיים. התלמידים פשוט הרוויחו אותך

רצון בני
רצון בני
5 חודשים לפני

כל הכבוד
את תותחית אין דבר שיעצור אותך
התלמידים זכו בך
את מודל לחיקוי לכל אלה שתמיד חושבים שהכל קשה ,זה פשוט כי הם לא מתאמצים ואין להם ורצון כמו שהיה לך.

אורלי לביה
אורלי לביה
5 חודשים לפני

אתי את מעורר השראה, מרגשת מורה לחיים, גאה להדריך אותך ולראות אותך צומחת ומתפתחת

אני
אני
5 חודשים לפני

מורה אולטרא מדהימה, זכינו בתור קולגות וזכו התלמידים. המשיכי בפרויקטים ולהוות מקור השראה לכולנו

סיגל אלמי מלמן
סיגל אלמי מלמן
5 חודשים לפני

אתי יקרה, התרגשתי לקרוא. אני מכירה את העשייה החינוכית שלך בבית הספר מקרוב וזכיתי גם להכיר אות באופן אישי. את מעוררת השראה. תודה לך

תפריט נגישות

6
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבו.x