קורס מנחות/מנחים ברוח הייטק היי במכללה האקדמית בית ברל יולי 2020
לשותפי הקהילה שלום,
עליכם להגיש תכנון של מהלך הדרכה (תוכנית זוטא) המתכתב עם הנלמד בקורס המנחים ברוח הייטק היי. העבודה תתבסס על מושגים, רעיונות שנלמדו בקורס: תפיסת תפקיד ותפקוד, איתור צרכים, גיוס שותפים, שימוש באחת או יותר של פרקטיקות היי טק היי, כתיבת תוכנית פעולה, התמודדות עם התנגדויות , שילוב של משוב, ממדי בקרה ויומן מסע רפלקטיבי.
חשוב לזכור כי כל אחד מכם מגיע עם ניסון עשיר וידע רב, אתם מתבקשים לבצע אינטגרציה בין הידע , החוויות והתהליכים אשר נרכשו בקורס, לבין תפישת עולמכם, הידע והניסון אתו אתם באים.
את העבודה ניתן לבצע בקבוצות של עד 3 חברים. במהלך השנה יעמדו לרשותכם יועצים אשר ילוו עבודתכם: אורית לרר כנפו, גור סלע, ניר בוסקו, ד"ר אילנה דרור.
העבודה תוגש ב 31/5/2021.
ד"ר אילנה דרור
- אופלטקה, י' (2012). עומס בעבודת המורה- פרשנות, גורמים, השפעות ודרכי פעולה. דו"ח להסתדרות המורים. תל אביב: אוניברסיטת תל אביב.
- בוזגלו-דגן, נ' (2018). בשקט בשקט מתרחב אי השיוון בחינוך. כתב העת העוקץ. 21.06.2018
- ביטון, י. (1998). התנגדויות בתהליכי הדרכה – הנחיה, מניתוק לשילוב, כרך 9.
- גוטספלד־ מנוח נ', יצחייק, י' (2005). מילים הורגות: כשדו-שיח יומיומי הופך לנשק קטלני
- תל -אביב: ידיעות אחרונות.
- גלעד -חי, ס' ו סומך, א' (2017). היום שאחרי ההשלכות הארגוניות של הטמעת חדשנות בבתי ספר ניסויים. עיונים במנהל וארגון בחינוך, 35, 123-157.
- הראל, ת' (2014).האומנות והפרקטיקה של שיח משמעותי. תל אביב: מרכז השל.
- ויגינס ג' ומקטאי ג'. (2013). הבנה בכוונה- תכנון שיעורים עתירי הבנה. ירושלים: מכון ברנקו וייס
- וייס, א' וצרניחובקי, ד' (2015). מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, דוח מצב המדינה, הכלכלה ומדיניות (413-429, 437-467).
- זיו, י' ובהרב, י' (2011). מסע קבוצתי – המדריך למנחה קבוצות. תל-אביב: גל. פרק 4: שלבים בהתפתחות הקבוצה (עמ' 42-43, 58-67).
- זיו, י' ובהרב, י' (2001). מסע קבוצתי – המדריך למנחה קבוצות. תל אביב: גל. פרק 9: תפקידים פסיכולוגיים בקבוצה (עמ' 124-125, 138-141).
- לוי, ע' (2000). כיצד מארגנים צוות ומגבשים אותו לצוות מנצח. בתוך: משאבי אנוש 151, 15-12.
- נוימן, א' (2006). צדק מאחה: סקירת תיאוריות ויישומים. פסיכולוגיה עברית.
- אוחזר מתוך – קישור
- פרנבכר, ט' ושיריר, ר' (2017). (עורכים). מלאכת מחשבת: מדריך ללמידה מבוססת פרויקטים , עבור מורים על ידי מורים. קהילת ידיד הייטק היי בישראל, HTH , החברה למתנסים.
- קוטר, ג' (2003). להוביל שינוי. מטר- הוצאה לאור.
- קשתן, א' (2006). תקשורת מקרבת. רמת גן: מרכז מיתרים.
- רונזברג, מ' (2009). תקשורת לא אלימה- תקשורת מקרבת שפה לחיים. רמת גן: הוצאת פוקוס.
- רוזנפלד, ש', פרג, ו' ולירז צ' (2018). הערכת הניסוי של רשת עמל קהיל"ה 21, (קהילות הנעה, יצירה, לימוד והצלחה המאה ה-21).
- שכטמן, צ.' (2010). שלב המעבר. בתוך צ' שכטמן (עורכת) , יעוץ וטיפול קבוצתי בילדים ומתבגרים תיאוריה, מחקר וטיפול. המכללה האקדמית עמק יזרעאל: הוצאת ספרים אקדמית יזרעאל. (פרק 8, עמ' 119-127).
- שפרלינג, ד' (2018). למידה חברתית רגשית: מיפוי מושגי, בסיס תיאורטי ואמפירי. מרכז המידע מכון מופ"תמוגש ליזמה למחקר יישומי בחינוך.
- רון, ע' (ללא ציון תאריך). המשוב כמשאב. מתוך: קישור
- Gregory, A., Clawson, K., Davis, A., & Gerewitz, J. (2016). The promise of restorative practices to transform teacher-student relationships and achieve equity in school discipline. Journal of Educational and Psychological Consultation, 26, 325–353.
- Doi:10.1080/10474412.2014.929950 [Taylor & Francis Online], [Google Scholar]
- Mayworm, A., Sharkey, J. D., Hunnicut, K. L., & Schiedel, C. (2016). Teacher consultation to enhance implementation of school-based restorative justice. Journal of Educational and Psychological Consultation, 26, 385–412.
- Doi:10.1080/10474412.2016.1196364 [Taylor & Francis Online], [Google Scholar]
- Patton, A. (2012). Work that matters: The teacher’s guide to Project-Based Learning. London: Paul Hamlyn Foundation. Retrieved from
אתרים חשובים תמצאו בספריה של הקורס ובאתר הייטק היי